Tuesday, February 17, 2015

හැබිටාට් ආයතනයට පමනක් ආවේනික යම් යම් සම්ප‍්‍රදායන් එහි මුල පටන්ම සිටි ඉහල මට්ටමේ සේවකයන් විසින් ගොඩ නංවා ඇත. එකක් නම් අන් සියල්ලන් විසින් ඔවුන්  පවසන දේ පූජනීයත්වයෙන් යුතුය පිළිගැනීම වේ. අනෙක නම් ප‍්‍රශ්ණ නොඇසීමයි. ඒවා මෙම ආයතනයේ චිරාගත සම්ප‍්‍රදායන් බවට මොවුන් විසින් පත්කර ඇත.

අදාල වෘත්තීන්හි නියැලිමට කිසිදු හැකියාවක් නැති තමන්ට ලැබී ඇති රාජකාරීමය බලයෙන් පමනත් මත්ව සිටින මෙම වයෝවෘද්ධ නිළධාරීන් ගේ කියුම් හා කෙරුම් දෙස බලා අප සිතන්නේ ” බලයෙන් හා වැටුපෙන් උඩගුව අරුත් සුන් ව\න් පමනක් තෙපලීමට සැදි පැහැදි සිටින මේ නරුමයින් තරම් අමනයින්‘ අප වෙන කොහේදිත් දැක නොමැත ” යන්නයි .

මොවුන් ගේ එකම පරමර්ථය නම් තම රුකියා අභිලාෂයන් ඉෂ්ඨ සිද්ධ කරගැනිම සදහා විවිධ ආකාරයෙන් චාටුවෙන්ද බලයෙන්ද අන් අයව යොදා ගෙන අන් අයව පාවිච්චි කරමින් එයින් තමන් වැජබීමයි.

මෙහිදී නිවරදිව ඉතා නිහඩව නමුත් ක‍්‍රියාකාරීව තමන් ගෙන් අයතනය බලාපොරොත්තුවන වගකීම නොපිරි හෙලා ඉටුකරන අයවළුන් පිරිසක්ද ඇත. ඔවුන් නිකරුනේ වචන අපතේ නොහරින නමුත් අසාධාරනය හමුවේ  පමනක් නිහඩ නොවී සිටින බලහත්කාරයෙන් පහල මට්ටමට දැන් දමා ඇති පිරිසයි. පෙර මොවුන්ගෙන් වූ සේවය නිසා අදටත් මේ ආයතනය පවතින බව අර පැරුන්නන් පිළි ගැනීමට මැලි වන්නේ එහිදී ඔවුන්ගේ භූමිකාව අවතක්සේරුවී ඇති නිසායි.

මෙ කාලය පිළිඹද ප‍්‍රශ්ණයක් පමනක් බැව් අප දනී.  මොවුන් කරන්නාවූ සියලූ අතතනෝමතික ක‍්‍රියාවන්ට එරෙහි වෙන්නාවූ දිනය වැඩි ඈතක නොවේ. ඒ අවස්ථාව කාලය විසින්ම ලබාදී අදාල ආයතන භූමිය ශුදුධ පවිත‍්‍ර කිරීමට කිරීමටද සිදුවන දිනය එදිනට යෙදී ඇත. වයෝවෘද්ධ කාළකන්නි නරුමයින් පිරිසකගෙන් දිග්ගැස්සුනු මෙම ආයතනය එම කැණහුලූන්ගෙන්ම බේරා ගැනීම කාලය සිදු කරනු ඇති බව අපගේ විශ්වාසයයි. නරුමයා යන්නට නිර්වචනය මහාචාර්ය සුචරිත ගම්ලත් වියතානන්ගේ මහා සිංහල ශබ්දකෝෂයෙන් තේරුම් බේරුම් කර ගත හැක.

ආගම දහම මුල් කරගෙන නිතර වැඩ කටයුතු කරන වගක් මතුපිටින් පෙන්වූවද මොවුන් අතර සහ අප අතර ඇත්තේ රාජකාරියට පමණක් සීමාවූ අන්‍යේන්‍ය සම්බන්ධයක් පමණි. බරපතල සමාජීය සම්බන්ධයක් නොවේ. ස්වාමියා හා සේවකයා අතර නොපෙනෙන බාධකයක් පැහැදිලිවම ගොඩනගා ඇත්තේ වුවද ව්‍යාජ ලෙස මෙම සමාජය තුල සියල්ලන් හැසිරෙන්නේ සියල්ලන් එක සමාන යයි වචනයෙන් පමනක් ප‍්‍රකාශ කරමිනි. අදාක වයෝවෘද්ධයන් හා අන් අමනයින් මෙහි හැසිරෙන්නේ සම මට්ටමේ සිටින හා තමන්ට නොමැත් සුදුසු කම් ඇතියවුන්ටත් වඩා ස්ථරයකට ඉහලිනි. ඔවුනගේ ඒ උත්කෘෂ්ඨ බව ඔවුන්ම ප‍්‍රකාශකර ගන්නා ලද්දක් විනා වෙන කිසිවෙක් ඔවුන්ට ලබාදී නොමැති ව්‍යාජ දෙයකි. හිතළුවකි. ආයතනයේ කිසිවෙක් ඔය මූනට පිලිගත්තද පශ්චාත්බාගයේදී අවඥා සහගතව සිනාසීම හා උපහාසයට පරිහාසයට පමණක් පොදුවේ ලක්වීම හැර වෙන දෙයක් නොමැත.

අදාල වයෝවෘද්ධයන්ට සහ මන්දබුද්ධික අමනයන් කෙරෙහි ඇත්තේ බයක් පමණි. ගෞරවයක් පෙනෙන තෙක් මානයක වත් නොමැත. සියලූ පහල මට්ටමේ සේවකයන් ඔවුන්ගෙන් ප‍්‍රයෝජන ලබා ගන්නා අතර හදවතින්ම පිළිගැනීමක් නම් නැත. ගරු කටයුතු සියල්ල වූයේ මුහුණට පමණි. ඉහල මට්ටමේ සිටින අතේ ඇගිලි ප‍්‍රමාණයටත් වඩා අතලොස්සක්වූ නිළධාරීන් හා ප‍්‍රමාණයෙන් විශාලවූ පහල මට්ටමේ (බලහත්කාරයෙන් පහල මට්ටමට ඇද දමන වුන්ද ඇතුළුව * සේවකයන් අතර ඇතිවීමට ඉඩ තිබූ අන්තර් සමාජ සබදතා  වෙනුවෙන් වූ සුළු ඉඩ කඩටද හරස්වූයේ මේ මාන්නාධික අමනයන්ගේ නොහැකියාව මතුවේ යයි යන සහේතුක බිය නිසාය. පාලක සහ පාලිත පිළිඹද වෙනස දෙපක්‍ෂය අතර වැඩවසම් ක‍්‍රමයකට පාර කැපී වහලූන් සහ වහල් හිමියන් වශයෙන් පරතරය තවත් පුළුල් කලේය. ඉහල පාර්ශවය සමග සමීප සබදතාවයක් ගොඩ නගා ගැනීමට තැත්කලේ පුද්ගලික වාසි හෝ යම් වංචාවක් කිරීමට මෙන්ම කල වංචාවන් අසුවේ යයි බියෙන් සිටි අය පමණි. දෙපක්‍ෂය තුලම එකිනෙකා කෙරෙහි නුරුස්සනා ස්භාවය සාමාන්‍ය සම්මතය බවට පත්වී ඇත.

මෙ වෙනස දැකීමට තරම් නැනවත් නායකයෙක් නොමැති වීම නිසා ආයතනයේ මේ අසමතුලිතබාවය තවදුරටත් පවතිනු ඇත. එයද කාලය විසින් විසදීමට ඉඩ හැර බලා සිටීම අපට මෙන්ම ආයතනයටද සිදුවී ඇති අභාග්‍යසම්පන්න ඉරනම වේ.

මෙම සත්‍යතාවය ප‍්‍රතික්‍ෂේප කළ නොහැක. මෙම ආයතනය පරාජිත වහලූන්ගේ සහ අපරාජිත වහල් හිමියන්ගේ ආයතනයක් බවට පත්ව ඇත. බේදය පැහැදිලිය. පරතරය නව නායකත්වය යටතේ තවත් ස්ථාවර කොට ඇත. කණගාටුදායක කරුණ වන්නේ ආයතනය තුල අධ්‍යක්‍ෂක මණ්ඩලයේ  සෑම අයෙකුටම  මෙන්ම නායකත්වයටද අද අවශ්‍යවී ඇත්තේ මේ බේදය පවත්වාගෙන යාමටය. වහල් හිමියන්ගේ වැරුද්ද වැරුද්දක් නොවීමත් වහලූන්ගේ සුළු අතපසුව ආයතනයෙන් ඉවත්කරලීම දන්වා දුර දිග ගෙන යාමත් මෙයට හොදම නිදසුනය.

අවාසනාවට එය අප සිටිනා ආයතනයටත් ඒ තුල අපට හිමි භූමිකාවන්ටයත් කර ඇති සාපයකි. මෙය අසන්නට කෙනෙකුත් නැති පැමිනිල්ලක් බවට පත්ව ඇත. අපටම එය දැනෙන්නේ අරථයකින් තොර කෙදිරිල්ලකට වඩා වැඩි යමක් නොවන ලෙසය. මොවුනට අප හදවතින් කරන්නාවූ සාපයද එසේය. එමෙන්ම අපගේ වේදනාව මොවුනට ශාපයක්වේවායි පැතීම අර්ථශුන්‍ය වුවද කළ හැකි අන් කිසිවක් නොමැති තැන එයද අර්ථවත්ය.

වහල් හිමියන් තුල ඇත්තේ ආයතනයේ පර්මාර්ථයන්ට වඩා ඔබ්බෙන් ඇත් තම පෞද්ගලික අභිමතාර්ථයන් සහ පටු චේතනාවන් ය. ඒවා ආයතනයේ ඉදිරි පැවැත්ම යන කඩතුරාවට මුවා කරමින් දක්‍ස ලෙස සගවා තම පෞද්ගලික අභිමතාර්ථයන් සහ පටු චේතනාවන් මුදුන් පමුනුවා ගන්නා අයුරු අපූරුය. එපමනකටම දක්‍ෂය. වහල් හිමියන් ආයතනයේ කීරකයන් බයට පත්වී ඇත් අතර අන් සියල්ලන් ඒ තීරන ක‍්‍රියාත්මක කරන්නන් බවට පත්වී ඇත. මෙය වහල් හිමියන්ගේ ගෞරවය සහ අනාගත පැවැත්ම ස්ථිර කොට සාක්‍ෂාත් කරගැනීමක් පමනක්ය. මන්ද මේ සෑම දෙයකම ප‍්‍රථිඵලය බොල්ය. නිශේදනාත්මකය. දිනු කිසිම ව්‍යාපෘතියක් නැත. එයට හේතුව වහලූන් වටහා ගත්තද නායකත්වය වටහා ගෙන නැත......

දරුණු කැළඹිල්ලෙන් පිරි අතීතයකින් ව්‍යයාකුල වර්තමානයක් හරහා සැක සහිත අනාගතයකට පිවිසෙන්න අප පලමු පියවර ඔසවා ඇත. මෙවන් පරිපාලනයක් හරහා අනාගතයටද වෙනත් අවස්ථාවක් නැත. ස්වාර්ථ සිද්ධිය පමණක් පරමාර්ථ කොට ගත් නායකත්වයක් යටතේ ආයතනය දිගින් දිගටම මේලෙස පරිහානියට ගොදුරු වුවද ඒ විනාශයට වගකිවයුත්තෙක් නැති ගානට ආයතනය ඇදී යයි. ඒ විනාහයට වගකිව යුත්තෝ කිසිදු පිඩාවකට පත් නොවේ. නිරතුරුවම පීඩාවට පත්වන්නේ අහිංසක සේවකයන් පමනි. ඔවුන් වහලූන් හා සමාන කරන්නේ ඒ නිසාය. ඒ තරමට දුක් කන්දරාවක් දරමින් ඒ දුක කීමට කෙනෙක් මෙන්ම අසන්නටද කෙනෙක් නොමැති නිසාය. අදාල වහලූන්ගේ දරුවන් බිරින්දන් ළමුන් යනුවෙන් වෙනසක් නොමැත්ව ඔවුන්ගේ මහලූ දෙමාපියන්ද ඒ ඉරණම උරුම කරගෙන ඇත. වහල් හිමි තීරකයන්ගේ ආත්මාර්ථයට මේ සැම ගොදුරු වී හමාරය.

ව්‍යාකුල ඉතිහාසයේ සිටියේ එක් නායකයෙක් පමණි. අද අවාසනාවන්ත වර්තමානයේ සෑම ඉහල නිළධාරියෙක්ම අධ්‍යක්‍ෂක වරයෙක් වී සිටී. ඔවුන් කියනා ඒනාම දෙයක් සත්‍ය යයි පිළිගන්නා නායකයෙක්ද ඇත. ඔහු ඇත්ත නැත්ත නොවිමසා ක්‍ෂණික තීරණ ගෙන අදාල වහලා හට වරද පටවා ඉවත් කිරීමට පියවර ගනී. ඒ බයිබලය සහ මෝසෙස් තුමාගේ නායකත්වය පෙරදැරිකරගෙනය. එවිට යේසුස් කොහිද දෙවියනි ඔබ කොහිදැයි ඇසීමට අපට සිදුව ඇත.

මෙම ආයතනයට අවශ්‍යයව තිබූ නායකත්වය.....ඉහල මට්ටමේ නිළධාරීන්ගෙන් බැට නොක නායකත්වයකි.... කල වැඩ කොටසට පැසසුම් ලැබෙන නායකත්වයකි... වැඩ කරන්නට දන්නා පහල මට්ටම දමා ඇති සේවකයන් හට නිසි තැන දෙන්නාවූ නායකත්වයකි... පාගා දමන්නට වීසි කර ඇති සේවකයන් හට යුක්තිය ඉටු කිරීමට සමත් නායකත්වයකි. සියල්ලන් සමග එක්ව එඩිතරව ආයතනය ොපරට රුගෙන යා හැකි නායකත්වයකි.
කිසිදු පෞද්ගලික ලාබඅපේක්‍ෂාවකින් තොරව දෙවියන්වහන්සේ තුල අවංකකමෙන්ම හැසිරෙන ස්ප‍්‍රීතු සාන්තු වහන්සේ ගේ අනුග‍්‍රහය අපටද ආයතනයටද ලබා දිය හැකි එහි හැසිරෙන නායකත්වයකි.

තමා අවට සිද්ධවෙන බොහෝ වැරදි දැක දැකත් නිහඩව සිටිමින් ධර්මය දේශනා කරන කායකත්වයක් නොව අදා වැරදි අඩුපාඩු වෙනුවෙන් නිර්බීතව පෙනී සිට ඒ වැරුදි නිවරදි කළ හැකි නායකත්වයකි.


ඒ නායකයන්ට උවමනා අදාල ආයතන ව්‍යුහය තුලම තමන් ඩහල මට්ටමේ සිටින තාක් පහල මට්ටමේ වුන්ගේ ගෙල සිර කර තබා ගැනීමක් පමනි. එවිට හඩක් නැගීමට නොහැක. හඩක් නගන්නට ඉඩක් දුනහොත් සත්‍ය ඉස්මතුවෙන නිසාය. සත්‍ය ඉස්මතු වුව හොත් මෙම් ආයතනය මීට වඩා පෙර ගමනකට සූදානම් වනු ඇත. එයට මුහුණ දිය නොහැක්කන් විසින පවත්නා තත්වය නඩත්තු කරගෙන මෙලෙස ගමන් කරන්නේ ඒ යතාර්ථයට බිය නිසාය. තමන් ආයතනයේ දැනට හිමිකර ගෙ ඇති වරප‍්‍රසාද සහ තත්වයන් හැකි තාක් කල් ඒ ආකාරයෙන්ම භුක්ති විද ඇවිද ගැනීමට වත් බැරි වන තෙක් මෙහිම සිටීමට සහත්ික යක් ඔබගෙන් ඔවුනට ලැබී ඇත. ඔවුනට අවශයව තිබුනේම එයයි. තිබෙන්නේද එයයි. ලබා ගත්තේද එයයි. රුකගනිමින් පවතින්නේද එයයි.

අභ්‍යන්තර කණ්ඩායමේ සිටින්නන්ගේ තීරන එකකට එකක් පරස්පර බව වැටහීමට ඔබට කෙතෙක් කල් ගතවේද යන්න අප බලා සිටිමු....

අදාල නායකත්වය දන්නා යමක් කරන්නේ කියන්නේ පිරිසිදු චේතනාවෙන් වුවත් තමා අසල නිතර ගැවසෙන අනිකුත් වහල් හිමියන් වැනි නිළධාරීන් එසේ නොවෙන බව වටහා ගැනීමට වසරක් ගියද ඔබ හට හැකිවී නැත. එවැන්න් ඔබගේ උතුම් පරමාදර්ශ ගැන ප‍්‍රස්ශා මුඛයෙන් උස් හඩින් කතා කලත් ඔවුන් ඒ ගැන පෙන්නුම් කරන විශ්වාසය රුවටිල්ලක් පමන යැයි තේරුම් ගැනීමට තවමත් හැකියාවක් ලැබී නැත. ඔවුන් කරන්නේ ඔබව පාවිච්චි කරමින් ඔබෙන් තම ප‍්‍රයෝජන ගැනීමයි. අපට කීමට ඇත්තේ එකම වචනයක් පමනයි..

කනගාටුයි.




No comments:

Post a Comment